VÅRE TJENESTER

Her kan du lese om våre tjenester og priser



Våre rom

På Pusehuset Kattehotell kan din katt velge mellom våre 35 flotte rom. Les mer om våre rom og ulike romtyper her

Priser per påbegynte dag:

    • Vanlig rom kr 250,-
    • Hjørnerom kr 360,- (for to katter)
    • Suite kr 290,-
    • Hjørnesuite kr 400,- (for to katter)
    • Deluxe-suite Lavsesong kr 550,- / Høysesong kr 570,- (for to katter, kr 120,- per ekstra katt)
      -Høysesong regnes som vinterferie, påske (palmesøndag-2.påskedag), høysesong sommer (juni, juli, august), høstferie og jul (15.12-15.01). For vinter-og høstferie følger vi skoleruten.
      -Deluxe-suiten kan være et fint valg for førstegangsgjester, som en mykere introduksjon til livet på kattehotell. Deluxe suiten er eneste alternativ for katter som kun skal spise medbrakt fòr.
    • Rompris inkluderer Royal Canin tørrfór. Våtfór fra Royal Canin kan serveres om ønskelig mot et pristilegg på kr 20,- pr. pose pr. katt.

      Levering og henting

      Levering og henting må avtales på forhånd — vi har ikke drop-in.

      Våre tider for levering og henting er alle dager:
      10-12, unntatt lørdager, i tillegg til 18-19:30 på mandager, onsdager og fredager.

      Lørdager, påskeaften, 17.mai, julaften, 1. juledag og nyttårsaften, holder vi stengt for inn-og utsjekk.

      Unntak fra vanlig tid for levering og henting er: Påske (palmesøndag tom 2.påskedag), fellesferie (vi følger skoleruten, uke 28, 29 og 30 for 2024), og jul (22.12.23 tom 01.01.24) hvor våre tider for levering og henting er 10-15, med unntak av stengte dager nevnt over.

      Møter du opp på Pusehuset uten avtale kan det være vi ikke er der.

      Andre tidsrom

      Ved ankomster og avreiser utenom faste tider påløper det et gebyr på

      • Hverdager
        • kr. 300,- i tidsrommet 09-20
        • kr 500,- I tidsrommet 20-09
      • Helg og helligdag
        • kr 350,- i tidsrommet 09-20
        • kr 650,- i tidsrommet 20-09

      Alle tidspunkt for ankomst og avreise avtales ved bestilling av hotelloppholdet. Merk at dette er avhengig av om vi har kapasitet.

      Hente- og bringetjeneste

      Vi tilbyr å hente og levere katten din for deg. Tjenesten gjelder innen en radius på 50 km, som dekker området mellom Melhus (sør for Trondheim) og Åsen (nord for Trondheim).

      Tjenestene inkluderer bompenger, og prises slik:
      Oppstartsavgift på 300kr, pluss 10kr per kilometer tur-retur Pusehuset til ønsket adresse. Vi gjør oppmerksom på at Henting og Levering er to separate tjenester og prises hver for seg.

      Merk at dette er avhengig av om vi har kapasitet, og at det er større sjanse for at vi har det hvis du spør oss i god tid på forhånd.

      Butikk

      På Pusehuset selger vi diverse dyreartikler både til katt og hund . Sjekk vårt utvalg når du besøker oss eller handle direkte i vår nettbutikk.

VÅR EKSKLUSIVE À LA KATT MENY

Som eneste kattehotell i landet kan vi tilby din katt vår eksklusive á La Katt meny!

Dette er en meny som består av flere av våre signaturretter, og den er prøvesmakt og godkjent av mange tidligere gjester. Menyen er bygd opp av fire næringsrike hovedretter, som er mettende og gode, med en fin balanse mellom crunch og mørhet. Vi serverer rettene med dreamiescrunch og catnip, og i tillegg kan vi tilsette ekstra omega 3 om dette er ønskelig for eier. Vi bruker gode råvarer, og har blant annet samme leverandør av kamskjell som flere gourmetrestauranter rundt om i verden. Vi ønsker å legge alt til rette for at våre gjester får tilfredsstilt sine individuelle behov og ønsker. Derfor stiller vi oss til disposisjon for å lage din katts yndlingsrett, uavhengig om vi har den på vår faste meny eller ikke.

Det er kanskje lett å tenke at dette er et unødvendig tilbud, og vi har full forståelse for at det kan virke litt ekstremt. Når det er sagt, er målet vårt med å tilby dette at katten skal mestre tilvenningsprosessen på hotellet på best mulig måte. Noen katter sliter mer enn andre med å finne seg ordentlig til rette, og i denne prosessen er mat en svært viktig faktor. Målet vi jobber for hver eneste dag er at alle våre gjester skal føle seg trygge og komfortable hos oss. Noen trenger litt hjelp på veien, og da er små fristelser som det vi kan tilby i vår meny et flott redskap for å hjelpe pusen med tilpasningen.

Bon Appétit!


Pusehusets

À LA KATT MENY


Nydelige Scampi 
3 nydelige scampi servert med et dryss av førsteklasses catnip og omega 3.
40,-

Havets Beste Kamskjell
Ferske håndrenskede kamskjell, levert direkte fra Skandinavias beste leverandør - Norwegian Shellfish Company. De blir servert stekt, med et dryss catnip og en Whiskasstick.
50,-

Saftig, Ovnsbakt Kylling
Saftige skiver av ovnsbakt kylling, servert med Whiskassticks, og et dryss av knuste Dreamies.
40,-

Saftige Skiver Av Dampet Torsk
Skiver av førsteklasses dampet torsk, servert med catnip, omega3 på en seng av Dreamiescrunch.
40,-

Pusehusets Sjømattallerken
Gi katten din det beste havet har å by på – i en og samme rett! Kombiner våre sjømatretter, og gi katten din noe den garantert vil like.
70,-


VÅR EKSKLUSIVE À LA KATT MENY

Som eneste kattehotell i landet kan vi tilby din katt vår eksklusive á La Katt meny!

Dette er en meny som består av flere av våre signaturretter, og den er prøvesmakt og godkjent av mange tidligere gjester. Menyen er bygd opp av tre næringsrike hovedretter, som er mettende og gode, med en fin balanse mellom crunch og mørhet. Vi serverer rettene med dreamiescrunch og catnip, og i tillegg kan vi tilsette ekstra omega3 om dette er ønskelig for eier. Vi har også ”Afternoon Tea”, som er varmet og kremet laktosefri melk. Dette er veldig populært blant mange, og kan selvfølgelig kombineres med en smakfull siderett av kattens ønske. Vi ønsker å legge alt til rette for at våre gjester får tilfredsstilt sine individuelle behov og ønsker. Derfor stiller vi oss til disposisjon for å lage din katts yndlingsrett, uavhengig om vi har den på vår faste meny eller ikke.

Det er kanskje lett å tenke at dette er et unødvendig tilbud, og vi har full forståelse for at det kan virke litt ekstremt. Når det er sagt, er målet vårt med dette at katten skal mestre tilvenningsprosessen på hotellet på best mulig måte. Noen katter sliter mer enn andre med å finne seg ordentlig til rette, og i denne prosessen er mat en svært viktig faktor. Målet vi jobber for hver dag er at alle våre gjester skal føle seg trygge og komfortable hos oss. Noen trenger litt hjelp på veien, og da er små fristelser som det vi kan tilby i vår meny et flott redskap for å hjelpe pusen med tilpasningen.


La pusen få smake vår

À LA KATT MENY


Et lite fat med ferske, saftige scampi 
Prøv vår bestselger! Et lite fat med 3 ferske scampi, med et dyss catnip og en siderett av Dreamies!
20,-

Kokt torsk på en seng av Dreamies
Hvorfor ikke unne seg det beste havet har å by på? Vi koker kvalitetstorsk, proppfull av gode fettsyrer og smak. Serveres på en seng av Dreamiescruch og med et lite dryss catnip.
30,-

Saftig kyllinglår med et dryss av catnip
Saftig, ovnsbakt kyllinglår med skinn, servert med et dryss av catnip og Dreamiescruch.
30,-

" Afternoon Tea "
La pusen slappe av og nyte et glass med oppvarmet, laktosefri melk, servert med en whiskasstick og et lite dryss catnip. Purrfekt for late ettermiddager på Pusehuset!
10,-


EKSTRA PLEIE FOR KATTEN DIN

Alle katter har ulikt behov for pleie, både når det kommer til pelsstell, medisinering, fôring og oppmerksomhet. Derfor tilrettelegger vi dette for hver gjest.


Medisinering

Om katten din trenger medisiner daglig, eller en gang i løpet av oppholdet, ordner vi med dette. I dialog med eier før oppholdet ser vi på mulighet mht . sykdom og tilstand, og avtaler rutiner for medisineringen, slik at katten får medisinene den trenger til riktig tid (vi setter ikke injeksjoner). Dette gjør vi kostnadsfritt innenfor vår åpningstid, da et av vårt hovedfokus er at hver gjest skal få tilrettelagt den ekstra pleien den trenger.

Pelsstell

Vi vet at floker er et utbredt problem hos katter. Langhårede katter har spesielt vanskelig for å få løst opp i flokene de kan få, og det kan for noen være praktisk å bli frisert før oppholdet. Vi følger opp og vil forsøke å børste og stelle pelsen til alle våre gjester, på kattens premisser. Om du vet at din katt trenger litt ekstra fokus på pelsstell, er dette noe vi kan avtale på forhånd, slik at vi får gitt din katt den pleien den trenger.

Fôring

Rutiner er viktig i enhver hverdag, og vi har full forståelse for at noen katter er vant med andre rutiner enn de vi har på hotellet. Om katten er vant med å få mat til faste tidspunkter, sørger vi selvfølgelig for at dette blir gjort kostnadsfritt innenfor vår åpningstid. Dette kan også hjelpe katten din med å komme seg raskere tilrette, da rutiner skaper trygge rammer og minner om livet hjemme.

Oppmerksomhet

Vårt team består av mennesker med et brennende engasjement for at våre gjester skal ha det godt på ferie hos oss. Vi gjør det vi kan for at hver gjest skal få den oppmerksomheten den trenger og fortjener. Kos og kontakt er viktig for å knytte bånd mellom oss og gjesten, og dette er derfor et av våre viktigste fokusområder.

Se katten din på Snapchat

På Snapchat sender vi ut oppdateringer med videoer og bilder, som kan vise deg hvordan pusen din har det på en mer virkelighetsnær måte. Vi får svært mange positive tilbakemeldinger på oppdateringene på Snapchat, da det gir våre følgere muligheten til å bli kjent med alle våre gjester. Vi sender ut bilder og videoer av alt som skjer på hotellet, og dermed får du mulighet til å se og bli kjent med de andre kattene som også er på ferie hos oss.

Vi synes det er på sin plass at eier skal få fullt innsyn i pusens opphold på hotellet vårt, og ser på denne tjenesten som den største selvfølge. Vi har troen på at denne tjenesten kan bidra til økt tillit, og ikke minst avslapning i forhold til kattens opphold hos oss.

Instagram og Facebook er også to kanaler vi har valgt å benytte oss av, og ønsker du søte kattebilder i feeden til titt og stadighet, så anbefaler vi deg å trykke på "følg".
(Facebook: Pusehuset Kattehotell, Malvik// Instagram: pusehusetkattehotell//Snapchat: pusehuset, eller scan QR-koden)

Si i fra til oss om du ikke ønsker at vi bruker bilder av din katt.


Scan denne koden med Snapchat-appen på din smarttelefon

Poteklubben

Basert på våre verdier - Trygghet, Trivsel og Tillit - ønsket vi å etablere en klubb hvor du som eier kan bli godt kjent med oss. Vi håper at klubben kan bidra til at våre medlemmer kan bli godt kjent med oss, og at vi kan stifte gode bekjentskap med mennesker som også har et brennende engasjement for katten. Dette kan være en god plass for katteprat, utveksling av erfaringer og ikke minst å skape enda mer fokus på dyrene og dyrevelferd. 
Medlemskapet er GRATIS, og du får selvfølgelig gode medlemsfordeler


Medlemsfordeler: 

  • Medlemsmøter med kurs/foredrag av veterinær/fôrekspert
  • 10% avslag på katteutstyr hos Tropehagen Zoo Valentinlyst
  • 10 % avslag i prisen pr. dag fra fra dag 8 i oppholdet
  • Reduserte priser på inngang ved arrangementer i regi av Pusehuset (Vanlige medlemsmøter er gratis)
  • (vi jobber kontinuerlig for å få knyttet flere gode tilbud til Poteklubben)

Som medlem av Poteklubben vil du et par ganger i året bli invitert til medlemskvelder. På disse kveldene vil vi invitere veterinærer, fôrleverandører og oppdrettere for å øke vår generelle kompetanse om katten. Katter er svært fascinerende dyr, og det er masse å lære om de nydelige hjerteknuserne vi er så glade i!

Bli medlem ved å fylle ut skjemaet under. Markerte felter er obligatoriske. 
(Informasjonen vil ikke bli delt med andre)

    Ønsker du å bli medlem av Poteklubben?

    Besøk oss!

    Vi har stor tro på at det kan føles tryggere å sette igjen pusen sin på et sted som man har besøkt tidligere. I tillegg gir det deg som katteeier mulighet til å bli kjent med oss, og å se hvordan pusen vil ha det mens den er gjest hos oss på Pusehuset Kattehotell. Å bestille et prøvedøgn før lengre opphold kan anbefales for nye gjester. Vi stiller opp med kaffe til de som ønsker, og svar på alle spørsmål du måtte ha. Det viktigste for oss er at du drar fra besøket med en god følelse, og en trygghet på at vi vil gjøre det vi kan for at katten din skal få en behagelig ferie hos oss.

    Kom med kritiske spørsmål, spør oss gjerne om ting som omhandler sikkerhet og tekniske utforminger i bygget. God kvalitet i byggets utforming har vært høyt prioritert og vi har tilrettelagt hotellet på best mulig måte for våre gjester. Derfor er vi trygge på at standarden og kvaliteten på hotellet er svært god. Vårt mål er å fortjene din og våre gjesters tillit og vi tror at det starter med gode spørsmål, og gode svar.
    Besøkstid må avtales på forhånd, slik at vi får forsikret oss om at hver besøkende får den tiden og oppmerksomheten de trenger. Det er ikke anledning til å besøke sin katt underveis i oppholdet, dette av hensyn til våre andre pusegjester.

    Velkommen på besøk.