BETINGELSER
Ting og tang som er greit å vite før dere bestiller et opphold hos oss
FØR KATTEN SJEKKER INN
Forberedelse før ankomst
Alle katter må være vaksinerte siste 12 måneder, og vaksinasjonskort skal forevises ved ankomst. Av preventative årsaker kan det være hensiktsmessig at alle utekatter får markkurbehandlinger i løpet av året. Observerer vi mark i løpet av oppholdet vil vi gi markkur på eiers regning. Katter over 6 mnd må være kastrerte/steriliserte (førstegangsbesøkende oppfordres til å fremvise bevis på kastrering/sterilisering). Katten må være «husren» og bruke dokasse inne. Ta gjerne med en pute, pledd eller leke som pusen er glad i. Det er ofte lettere å finne seg tilrette når de har sin egen lukt i rommet. Ønsker dere å medbringe utstyr som tørrfôr, våtfôr, er dette selvfølgelig greit, men vi ønsker å gjøre oppmerksom på at vi har begrenset med plass for oppbevaring. Legg oss til på snapchat (pusehuset), så kan du følge med på hverdagen på Pusehuset.
Vaksinasjonskrav
Katten din må være vaksinert mot Parvovirus (kattepest) og Calici og Herpesvirus (katteinfluensa). Det betyr at fullvaksinering (grunnvaksine del 1 og del 2, med 3-4 ukers mellomrom, maks 6 uker) må være gjennomført senest 14 dager før oppholdets start. Følger katten din det vanlige vaksinasjons-programmet og blir vaksinert en gang i året uten opphold, trenger du ikke å tenke på denne fristen. Har ikke katten gyldig vaksine kan den avvises ved bestilling. Vi forbeholder oss også retten til å avvise katten ved ankomst om den ikke har gyldig vaksine. Dersom det ved ankomst viser seg at katten ikke har gyldig vaksinasjon og/eller gyldig vaksinasjonsbevis, og derfor ikke kan komme inn på hotellet, må oppholdet likevel betales fullt og helt. Gyldig vaksinasjonsbevis skal vise kattens samlede vaksiner, inkludert gjennomført grunnvaksine.
Sykdom og Forsikring
Om katten skulle bli syk under oppholdet, forbeholder vi oss retten til å kontakte veterinær på eiers regning. I kort avstand fra Pusehuset finnes flere erfarne veterinærklinikker, slik at vi raskt kan gi katten din hjelp. Om katten din er syk, skadet eller har særskilte behov for fór, stell og medisinering før og under oppholdet, må vi få en skriftlig beskjed om dette per mail før ankomst. Deluxe suiten er eneste alternativ for katter som kun skal spise medbrakt fòr. Det kommer ingen tillegg i prisen om katten din må ha daglig medisinering innenfor vår åpningstid (vi setter ikke injeksjoner). Vi kan kreve erstatning for ekstra jobb med renhold og ødelagt inventar dersom en katt allikevel viser seg å ikke være «husren». Hvis katten på noen måte blir syk de første dagene etter hjemkomsten, så ønsker vi gjerne å bli informert om det, slik at vi i tilfelle kan ta forhåndsregler for våre andre gjester. Katteeier er selv ansvarlig for å vurdere om katten skal være forsikret med veterinærforsikring og livsforsikring. Vi anbefaler at alle katter skal være forsikret.
Fraskrivelse av ansvar
Pusehuset Kattehotell kan ikke gjøres økonomisk ansvarlig for skader eller sykdom som katten påfører seg under oppholdet. Katten er her på eiers risiko for skader/sykdom som fører til at katten går bort eller blir invalid og/eller på annet måte får varig mén som følge av forhold før, under eller etter endt opphold på kattehotellet. Pusehuset Kattehotell påtar seg ikke ansvaret for tredjeparts handlinger som fører til tap av katten eller andre forhold som kan føre til tap eller hvis katten skulle forsvinne. Sikringstiltak for at uønskede hendelser ikke skal kunne skje er gjort og gjennomføres jevnlig.
Betaling
Betaling gjøres via faktura som blir sendt per mail etter avreise. Om dere i forbindelse med deres besøk ønsker å handle i vår butikk, så kan også dette settes på samme faktura. Merk at rompris er pr påbegynte dag, ikke pr døgn. Vi ønsker ikke kontant betaling. Betalingsfrist er 10 dager. Forfalt faktura må betales før nytt opphold kan starte.
For opphold som får totalpris over kr 10 000 faktureres halvparten på forhånd og må betales 7/14 dager før oppholdets start (14 dager gjelder for høysesong).
For bestillinger mer enn to måneder frem i tid tar vi forbehold om prisendringer.Avbestilling
Avbestilling av opphold og bringetjenester kan foretas kostnadsfritt inntil 7/14 dager før ankomst. Dette innebærer konkret at det må være 7/14 hele kalenderdager mellom ankomstdag og avbestillingsdag. 14 dager gjelder for høysesong som påske (palmesøndag-2.påskedag), sommer (juni, juli, august), og jul (15.12-15.01). Avbestilling som skjer senere enn dette blir belastet med 50% av oppholdets totalbeløp. Alle avbestillinger som skjer dagen før ankomst blir belastet med 100% av oppholdets totalbeløp. Kalenderdag defineres som dag i kalenderen fra klokken 00.00 til 24.00. ALLE AVBESTILLINGER SKAL GJØRES SKRIFTLIG PR MAIL ELLER MELDING. Muntlig avbestilling regnes ikke som gyldig. Vi gjør oppmerksom på at det ikke er angrerett på bestilling av hotellovernatting.
—Vi viser med eksempel hvordan vi regner 7 hele kalenderdager: Katten Pus har booket et opphold fom 01.03 tom 10.03, og for å avbestille kostnadsfritt må vi få et skriftlig avbestillingsvarsel senest den 21.02, da det er 7 hele kalenderdager mellom den 21.02 og den 01.03.Endring av opphold
Ønsker du å endre oppholdets varighet, må dette skje senest 3 dager før ankomst/avreise. Forlengelse av opphold kan kun foretas såfremt det er ledig kapasitet. Det er mulig å spørre om dette når som helst ila oppholdet. Forkortelse av opphold følger de samme reglene som for avbestilling. ALLE ENDRINGER SKAL GJØRES SKRIFTLIG PR MAIL ELLER MELDING. Muntlige endringer regnes ikke som gyldig.
Transportbur
Vi ønsker at alle våre gjester ankommer i eget transportbur, dette på grunn av gjestens trygghet og sikkerhet. Merk gjerne buret med kattens navn.
Se våre rom og suiter
Les mer om hva rommene, suitene og DeLuxe Suiten kan tilby katten din.
Se rom og suiter